Vaikų linija“ su Gabriele Martirosianaite ir Audriumi Bružu drąsina parodyti nepritarimą patyčioms

 

Vaikams ir paaugliams emocinę paramą telefonu ir internetu teikianti „Vaikų linija“ pristato socialinę kampaniją „Kartu galime sustabdyti patyčias!“. Pasitelkus Švedijos patyčių prevencijos organizacijos „Friends“ patirtį, sukurtos vaizdo ir lauko plakatų socialinės reklamos, kuriose kartu su būriu vaikų stabdyti patyčias kviečia televizijos bei radijo laidų vedėja Gabrielė Martirosianaitė bei aktorius Audrius Bružas.

Per praėjusius metus „Vaikų linija“ atsiliepė į 165 849 vaikų ir paauglių skambučius, atsakė į 1149 laiškus internetu, o nuo lapkričio vidurio pristačius naują pagalbos būdą – pokalbius gyvai internetu, įvyko 111 susirašinėjimų su paaugliais. Patyčios išlieka vienu dažniausiai „Vaikų linijai“ minimų sunkumų, dėl kurio vaikai ir paaugliai ieško pagalbos ir palaikymo. Todėl „Vaikų linija“ jau 15-us metus vykdo kampaniją BE PATYČIŲ ir įvairiais būdais bei priemonėmis skatina visuomenę stabdyti patyčias.

„Vykstant patyčioms, labai svarbi aplinkinių reakcija – būtent mūsų reagavimas lemia, ar skaudinimo situacijos toliau tęsis, ar toks žeminantis elgesys bus stabdomas, – teigia „Vaikų linijos“ vadovas dr. Robertas Povilaitis. – Mūsų kampanijos „Kartu galime sustabdyti patyčias!“ socialinės vaizdo reklamos taikliai parodo subtilius būdus, kaip be žodžių galima labai aiškiai parodyti nepritarimą vykstančioms patyčioms. Kuo daugiau tokių nepritariančių bus, tuo sunkiau patyčių iniciatoriams bus tęsti šį skaudinimą ir tai padės mažinti patyčių paplitimą.“

Socialinėje reklamoje „Raudonplaukis“( https://youtu.be/mK9W2c2kZGk ) vaikai skatinami rasti sau priimtiną būdą, kaip parodyti nepritarimą vykstančioms patyčioms ir suteikti taip reikalingą palaikymą patyčias patiriantiems bendraamžiams. Šios reklamos lietuviškame variante įsiamžinusi televizijos ir radijo laidų vedėja Gabrielė Martirosianaitė puikiai žino, ką reiškia išgyventi patyčias, todėl nuoširdžiai kviečia visus reaguoti ir prisidėti, kad patyčių mažėtų.

Kokį poveikį vykstančios patyčioms gali turėti atsakinga visų aplinkinių reakcija, galima pamatyti kitoje kampanijos socialinėje reklamoje „Kartu“ (https://youtu.be/3PSnQ5sUZLs). Nesulaukę palaikymo ir pajutę aplinkinių nepritarimą, patyčių iniciatoriai praranda savo galios pojūtį ir nustoja tyčiotis. Šioje socialinėje reklamoje sudalyvavęs aktorius Audrius Bružas įsitikinęs, kad kiekvienas mūsų galime ir turime parodyti nepritarimą patyčioms, taip kurdami saugesnę aplinką tiek vaikams, tiek suaugusiems.

„Vaikų linija“, prieš metus pradėjusi bendradarbiavimą su Švedijos organizacija „Friends“, išvertė ir adaptavo Lietuvai „Friends“ patyčių prevencijos programą mokykloms (daugiau informacijos čia: https://friends.vaikulinija.lt/). Ne mažiau svarbi pasirodė ir švedų kolegų patirtis, kuriant paveikias socialines reklamas, skirtas visuomenės švietimui apie patyčių stabdymą. Pritaikydama šią patirtį Lietuvoje, „Vaikų linija“ siekia parodyti veiksmingų būdų, kaip galima sustabdyti patyčių situacijas.

 

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Ingrida Jokubauskė

Random Posts