SPORTO IR FIZINIO AKTYVUMO NAUDA PSICHIKOS SVEIKATAI

Tam, kad žmogus nuolat jaustųsi energingas, kupinas jėgų, reikalinga pilnavertė mityba, kuri aprūpina organizmą reikalingomis maistinėmis medžiagomis ir tuo pačiu – energija, bei fizinis aktyvumas, kuris ugdo ir stiprina visas organizmo sistemas, veikia jų funkcijas ir gyvybingumą. Tačiau šiuolaikinėje visuomenėje, kurioje gyvenimo tempas yra greitas, kai skiriamas mažas dėmesys savo sveikatai, atsiranda įvairūs organizmo sutrikimai, įtampa, stresas, ligos. Dėl nevisavertės mitybos bei fizinio aktyvumo trūkumo kenčia ne tik kūnas, bet ir protas.  Mokslininkai teigia, kad vienas naujas demencijos atvejis aptinkamas kas keturias sekundes visame pasaulyje. Jie apskaičiavo, kad iki 2050 m. daugiau nei 115 milijonų žmonių turės demenciją visame pasaulyje.

Viena iš priemonių, kuri padeda apsaugoti psichikos sveikatą – sportas ir fizinis aktyvumas. Tyrime, atliktame Britų Kolumbijos universitete, tyrėjai nustatė, kad reguliarūs aerobiniai pratimai, kurių metu jūsų širdis gauna didesnį krūvį nei įprastai, o prakaito liaukos išskiria prakaitą, didina hipokampo,  smegenų srities, kuri susijusi su ilgalaikių prisiminimų formavimu, emocijų reguliavimu ir mokymusi, dydį. Taip pat psichiatras Madhukar Trivedi įrodė, kad tris ar daugiau kartų per savaitę atliekant aerobinius pratimus ar jėgos treniruotes po  45–60 minučių, gali padėti gydyti net lėtinę depresiją. Poveikis yra pastebimas po maždaug keturių savaičių, o toks užsiėmimas fizine veikla  turėtų būti tęsiamas 10-12 savaičių, kad būtų pasiektas didžiausias efektas.

Kas gi vyksta smegenyse, kai pradedama fizinė veikla? Fizinis aktyvumas paskatiną organizmą gaminti endorfinus ir enkefalinus – natūralūs gerieji organizmo hormonai, kurių išsiskyrimas padeda lengviau pažvelgti į esančias įvairias problemas, gerina nuotaiką ir padeda nusiraminti. Dėl geresnės kraujo apytakos neuronai geriau aprūpinami deguonimi ir maistinėmis medžiagomis, kas leidžia neuronus išlaikyti sveikus, pagerinti nervinių impulsų perdavimą bei naujų jungčių atsiradimą. Taip pat sportas ir fizinis aktyvumas gerina nuotaiką, padeda sumažinti širdies ligų, insulto ir diabeto tikimybę, didina savivertę. Taigi, sportas ir fizinis aktyvumas – veiksniai, kurie padeda smegenims nesenti, veikia kaip prevencija nuo Alzheimerio ligos bei gerina bendrą organizmo būklę.

 

Random Posts

Parašykite komentarą