Saugus elgesys šalia geležinkelio. Pėsčiasis, ar žinai atsakymus į šiuos klausimus?

 

Vasara – atostogų ir nuotykių metas. Apimti pakilios nuotaikos neretai tampame labiau atsipalaidavę bei išsiblaškę, tačiau tikimės, jog mus supantis pasaulis taip pat šiek tiek sulėtėja ir sukasi mums taip artimu, lengvu vasaros ritmu. Deja, lemiamu momentu prarastas budrumas gali kainuoti gyvybę. Pasistenkime, jog nuostabių, likusios vasaros, akimirkų neapkartintų dėl neapdairumo įvykusi tragedija, kurios galima išvengti. Pėsčiasis, keletas minučių susikaupimo esant šalia geležinkelio arba jį kertant padės užtikrinti, jog Tavęs laukia dar daugybė nuostabių vasarų.

Keletas pačių svarbiausių dalykų, kuriuos privalai žinoti būdamas šalia geležinkelio arba ketindamas jį kirsti:

Kas yra pavojingoji geležinkelio zona?

Tai zona, kuri tęsiasi 2,5 m į abi puses nuo kraštinių geležinkelio bėgių galvučių išorinių briaunų, arba zona, kuri tęsiasi nuo kraštinių geležinkelio bėgių galvučių išorinių briaunų iki asmenų prieigą prie geležinkelio kelio ribojančių techninių priemonių. Itin svarbu tai, jog būti šioje zonoje yra itin pavojinga, kadangi gali būti kliudytas atvažiuojančio traukinio arba pravažiuojančio traukinio sukeliamo vėjo gūsio įtrauktas po traukinio sąstatu.

Kur ir kaip saugu kirsti geležinkelį?

Jeigu yra įrengtos perėjos, pereiti geležinkelio kelią privalai tik per perėjas (taip pat tiltus, viadukus, požemines perėjas). Eiti per perėjas galima tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir kad kertamais geležinkelio keliais neartėja bėginė transporto priemonė. Įeidamas į perėją vadovaukis ženklinimu, šviesoforais su pėsčiųjų simboliu, garso signalais, užtvaro padėtimi ar eismą reguliuojančio asmens signalais. Eismą reguliuojančių asmenų signalų privalai paisyti net tuo atveju, jeigu jie prieštarautų šviesoforų ar garso signalams.

Kas draudžiama einant per geležinkelio perėjas?

  1. įeiti į perėją, kai užtvaras nuleistas arba pradeda leistis, dega draudžiamasis šviesoforo signalas, sklinda garso signalas arba eismą reguliuojantis asmuo draudžia eiti;
  2. savavališkai pakelti užtvarą arba jį apeiti;
  3. lįsti po stovinčiomis bėginėmis transporto priemonėmis, lipti ant jų;
  4. važiuoti per perėją neįgaliųjų vežimėliu be lydinčio asmens;
  5. per perėjas važiuoti riedučiais, riedlentėmis ar paspirtukais

Kodėl mobiliųjų telefonų, ausinukų ir pan. prietaisų naudojimas kelia didžiulį pavojų?

Valstybinė geležinkelio inspekcija pažymi, jog vis dažniau susiklosto situacijos, kai geležinkelių transporto eismo įvykių metu nukenčia asmenys, kurie kirsdami geležinkelio perėją, naudojasi dėmesį blaškančiais įrenginiais (kalba mobiliaisiais telefonais, naršo internete, klausosi muzikos ir pan.), kas visiškai atriboja juos nuo išorinio pasaulio.

Šiais metais Mažeikiuose įvykęs geležinkelių transporto eismo įvykis pareikalavo nepilnamečio vaikinio gyvybės. Vaikinas, net nestabtelėjęs, kirto geležinkelio pėsčiųjų perėją ir buvo mirtinai traumuotas pravažiuojančio traukinio. Tikėtina, jog tokiam vaikino poelgiui galėjo turėti įtakos tai, jog vaikinas buvo su ausinukais, galimai klausėsi muzikos bei neišgirdo netoliese stovėjusio asmens perspėjimo apie atvažiuojantį traukinį. Pažymėtina, jog 2015 – 2016 m. geležinkelių transporto eismo įvykių metu taip pat žuvo vienas asmuo, kitas –buvo sunkiai sužalotas dėl dėmesį blaškančių įrenginių naudojimo: vidutinio amžiaus vyras, kuris kirto geležinkelį kalbėdamas mobiliuoju telefonu ir mergina, kuri per ausinukus klausydamasi muzikos neleistinoje vietoje kirto geležinkelį.

Matyk, klausyk, gyvenk!

Valstybinės geležinkelio inspekcijos pateikta informacija.

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Ingrida Jokubauskė

Random Posts