SAUGOKIME SAVO REGĖJIMĄ

 

Pasaulio sveikatos organizacija antrąjį spalio ketvirtadienį paskelbė Pasauline regėjimo diena. Šią dieną žmonės skatinami pasirūpinti savo akimis, apsilankyti pas gydytoją.

Regėjimas – viena nuostabiausių žmogaus organizmo funkcijų, kuri leidžia pažinti mus supantį pasaulį, bendrauti, grožėtis, saugotis supančios aplinkos pavojų. Net ir menkiausias regėjimo sutrikimas sukelia žmogui daug problemų. Dažnai net nesusimąstome, kaip turime tausoti akis, saugoti ir joms padėti.

Savo regėjimą turime tausoti, pasirūpinti, kad akims pakaktų poilsio ir gryno oro.

Poilsis gamtoje, neužteršta aplinka, dienos ir poilsio režimas teigiamai veikia akis. Rytais veidą galima atvėsinti šaltu vandeniu, naudoti šaltus kompresus (ledo gabaliukus, susuktus į marlę, agurkų griežinėlius, arbatos maišelius). Privalome nenumoti ranka į akių nuovargį ir skausmus.

Regėjimo sutrikimų priežastys yra įvairios. Tai gali būti infekcinės ir neinfekcinės (pvz., hipertoninė liga, aterosklerozė, cukrinis diabetas ir kt.) ligos, mechaniniai pažeidimai, medžiagų apykaitos sutrikimai, vitaminų ar mineralų trūkumas, paveldimumas, užteršta aplinka, įtemptas regimasis darbas, senėjimas ir kt. Būtina atkreipti dėmesį į tinkamą mitybą, kad regėjimas nenusilptų. Nuo seno liaudyje gajus posakis – nori, kad akys būtų sveikos, valgyk daug morkų ir mėlynių.

Dirbantiems kompiuteriu reikėtų kas valandą bent 10 min. leisti akims pailsėti – nukreipti jas nuo kompiuterio, pasižiūrėti pro langą, pažvilgčioti į vieną pusę, į kitą, į viršų.

Nuo 35-erių metų ir vyresniems, net ir gerai matantiems, gydytojai rekomenduoja pasitikrinti akis profilaktiškai bei pasimatuoti akių spaudimą, nes šio amžiaus žmonėms padidėja glaukomos ir kitų akių ligų tikimybė.

Linkime Jums saugoti savo sveikatą ir sielos veidrodį – akis!

 

Parengė: Justina Kazickaitė visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė

 

 

Random Posts