Patarimai pirties mėgėjams

Patarimai pirties mėgėjams

BE ĮTAMPOS

Pirtis – tai aplinka, kurioje: yra sąlygos ilsėtis ir mėgautis šiluma bei tyla; nereikia nieko saugotis ar būdrauti; lengva nuraminti emocijas;  galima pajusti bendruomeniškumo jausmą, o per jį tapti taikesniam, labiau pasitikinčiam savimi ir kitais.

GEROS PIRTIES ŠILUMA KAULŲ NELAUŽO

Šiluma paskatina hormonų oksitocino, dopamino ir serotonino sintezę, dėl to po geros pirties jaučiama lengva euforija. Tokios būsenos žmogus į problemas žvelgia paprasčiau ir ramiau. Norint tai patirti, kūnas pirtyje turėtų įšilti pamažu. Jeigu jaučiamas diskomfortas ir odos deginimas, jeigu tenka įsitempti ir kentėti, poilsis pirtyje nebus visavertis. Svarbiausias organizmą veikiantis fizinis veiksnys pirtyje yra šiluma. Žmogaus kūno paviršius ją turi spėti sugerti; pirtis neturi „versti iš kojų“. Gera pirtis yra įšildanti kūną palaipsniui ir sudaranti sąlygas atsipalaiduoti. Kūną ir psichiką pirtyje atpalaiduoja:  švelnus įšilimas, glostymas ir braukymai su vanta,  nestiprus masažas,  apsiliejimas malonios temperatūros vandeniu, tinkamai parinkti pirties aromatai.

AR REIKIA PASIRUOŠTI PIRČIAI?

Į pirtį neinama ką tik pavalgius ar po sočių pietų. Jei ruošiatės vakare į pirtelę, pietaukite lengvai. Dienos metu nereikia stengtis išgerti skysčių daugiau, nei esate įpratę. Gerkite tiek, kiek norisi.

KODĖL PIRTYJE GERIAU LAIKYTIS TYLOS?

Pirtyje labiau tinka laikytis rimties nei kalbėtis. Pirtis yra švaros vieta, joje neprisiminkite to, kas bloga, kas sunku, kas skaudina, ir nespręskite problemų.

KAIP ATSIVĖSINTI BŪNANT PIRTYJE?

Po pirmojo pasikaitinimo nešokite į ledinį vandenį, o tik į šilto vandens baseiną ar kubilą. Po antrojo pasikaitinimo jau galima į vėsų vandenį ir tik po trečiojo, jei norisi, – į šaltą vandenį ar net į eketę. Eketėje pakanka tik pasinerti ir tuoj pat lipti atgal.

AR TINKA PIRTYJE GERTI ALŲ? KĄ GERTI, BŪNANT PIRTYJE?

Joks alkoholis, taip pat ir alus, netinka. Pirtyje vyksta švarinimasis, o alkoholis šį procesą apsunkintų. Gerti pirtyje galima ir būtina, nes per porą valandų pirtyje žmogus vidutiniškai išprakaituoja apie litrą vandens; šį kiekį reikėtų kompensuoti. Į pirtį neškitės gėrimų, bet ne maisto. Nebent vaisių. Pasiruoškite gėrimą iš vandens ir kelių griežinėlių citrinos, taip pat tinka žolelių arbata, geriamasis stalo vanduo ar mineralinis vanduo.

AR IŠĖJUS IŠ PIRTIES GALIMA IŠ KARTO VALGYTI?

Geriau neskubėti. Pailsėkite, tegu kūnas nustoja prakaituoti.

KOKIEMS ŽMONĖMS PIRTIS NETINKA?

Netinka prieš pusmetį ar anksčiau patyrusiems miokardo infarktą, sergantiems inkstų ir šlapimo takų uždegimais, radikulopatijomis bei esant stuburo diskų išvaržų. Taip pat pirtis netinka sergantiesiems virusinėmis infekcijomis ar kvėpavimo sistemos ligomis, lėtinėmis kepenų ligomis, Parkinsono liga. Jeigu po sunkios ligos norėtumėte pirties procedūras taikyti kaip sveikatos grąžinimo būdą, pasitarkite su gydytoju.

 

Straipsnyje panaudota Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Sveikatos mokyklos informacija

Parengė visuomenės sveikatos stebėsenos specialistė Rūta Čijunskaitė

Random Posts