Patarimai kaip apsisaugoti nuo žiemos šalčių

Šiuo metu vyrauja ypatingai žvarbūs orai, prie kurių nesame pratę, o sinoptikai pranašauja dar didesnį atšalimą. Norėdami išvengti šalto oro neigiamos įtakos organizmui, visuomenės sveikatos specialistai rekomenduoja vadovautis šiais patarimais:

  • Šiltai ir patogiai apsirenkite. Dėvėkite kelis sluoksnius lengvų rūbų. Nešiokite tik sausus drabužius (drėgni rūbai sunkiai išlaiko pastovią kūno temperatūrą). Mūvėkite ausis dengiančią kepurę ir ryšėkite šaliką, kadangi apie 40–50 procentų mūsų šilumos yra prarandama per galvą ir kaklo odą. Rekomenduojama dėvėti kumštines pirštines, prisiminkite, kad būtent rankose yra mažai riebalinių liaukų, todėl jos yra greičiausiai paveikiamos šalčio. Lauke judėkite, bet venkite per daug dirbti, nes suprakaitavus prasideda garavimo procesas, kurio metu organizmas vėsta smarkiau. Avalynę rinkitės specialiai pritaikytą žiemos sezonui, ji turėtų būti laisva, kad nespaustų. Kojines mūvėti geriausiai medvilnines arba vilnones, net gi dvi poras.
  • Ypatingai saugokite vaikus, senyvo amžiaus žmones, augintinius. Ribokite jų buvimo laiką lauke.
  • Apsaugokite savo lūpas nuo šalčio ir vėjuoto oro naudodami lūpų balzamą. Taip pat saugokite ir veido odą, pamaitinkite ją specialiais kremais.
  • Saugokitės nuo dehidratacijos – vartokite pakankamai skysčių. Rinkitės šiltus gėrimus. Pavyzdžiui, imbierinė arbata yra puikus pasirinkimas, kadangi šis prieskonis natūraliai šildo kūną.
  • Venkite alkoholio, jis plečia kraujagysles o dėl to prarandama organizmo šiluma. Taip pat pavartojus alkoholio, sumažėja gebėjimas jausti šaltį.
  • Nenaudokite tabako, kadangi jis geba sutrikdyti kraujotaką ir tai lemia greitesnį galiūnių nušalimą.
  • Būkite pasiruošę įvairiems atvejams. Vairuokite, jei tai tikrai yra būtina, rinkitės pagrindinius kelius. Keliaudami automobiliu įsidėkite papildomą kojinių porą, antklodę, vandens, užkandžių, juk kelyje netikėtai gali atsitikti mechaninis automobilio gedimas.
  • Valgykite kaloringą šiltą maistą. Greičiau nušąla liesi, alkani, blogai pasimaitinę žmonės. Valgykite produktus, kuriuose gausu angliavandenių. Norėdami padidinti savo organizmo atsparumą išorės veiksniams, nepamirškite C, A, B6 ir E vitaminų teikiamos naudos.

Akmenės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras ragina visus rūpintis savo sveikata, be to, nelikite abejingi ir aplinkiniams.

Parengė: visuomenės sveikatos stebėsenos specialistė Rūta Čijunskaitė

Random Posts