PARENGTA SUAUGUSIŲJŲ FIZINIO AKTYVUMO PIRAMIDĖ

Gausių mokslinių tyrimų duomenys rodo, kad visame pasaulyje dauguma suaugusiųjų ir vaikų yra nepakankamai fiziškai aktyvūs ir fizinio aktyvumo lygis toliau laipsniškai mažėja visose amžiaus grupėse. Per pastaruosius 50 metų gerokai sumažėjo fizinio aktyvumo darbe, vis daugiau sėdime. Taip pat pasikeitė laisvalaikio pobūdis – tapo pasyvesnis. Vis daugiau laiko praleidžiame sėdėdami prie televizoriaus, žaisdami kompiuterinius žaidimus, „maigydami“ savo mobilųjį telefoną ar tiesiog naršydami internete.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Mitybos ir fizinio aktyvumo skyriaus specialistai, vadovaudamiesi kitų valstybių pasiekimais bei patirtimi ir konsultuodamiesi su kitų institucijų specialistais, parengė fizinio aktyvumo piramidę, skirtą suaugusiems asmenims (16–65 metų). Čia labai trumpai ir vaizdžiai pateiktos bendrosios fizinio aktyvumo rekomendacijos praktinių pavyzdžių pavidalu, kaip mankštintis, kad būtų pasiektas rekomenduojamas fizinio aktyvumo lygis.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro specialistai primena, kad fizinis aktyvumas yra puiki prevencijos priemonė, padedanti užkirsti kelią lėtinėms neinfekcinėms ligoms: širdies ir kraujagyslių susirgimams, 2-ojo tipo cukriniam diabetui, nutukimui, osteoporozei ir net kai kurioms vėžio rūšims.

 

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro informacija

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Ingrida Jokubauskė

Random Posts