NUGAROS SKAUSMAI IR FIZINIS AKTYVUMAS

        

Nugaros skausmas yra itin didelė socialinė, psichologinė, medicininė ir ekonominė problema. Pavyzdžiui, apatinės nugaros srities skausmas yra penkta pagal dažnumą priežastis, dėl kurios žmonės kreipiasi į gydytojus.

Pačiam gydytis nedera, jei nugaros skausmą lydi kuris nors iš toliau išvardytų simptomų:

  • Po traumos atsiradęs ūmus ir stiprus skausmas.
  • Dėl aštraus skausmo negalite normaliai judėti ir miegoti.
  • Skausmas plinta žemyn į koją.
  • Kojoje jaučiamas nutirpimas.
  • Staiga sutriko šlapinimasis ir tuštinimasis.

Yra atlikta daug mokslinių tyrimų, kurie patvirtina galimas skirtingas nugaros ir juosmens skausmų priežastis: rūkymas, didelis nutukimas, moteriška lytis, amžius daugiau nei 40 metų, depresiniai sutrikimai ir susirgimai, stresas, įtampa, bloga socialinė ir ekonominė padėtis, genetiniai veiksniai, itin didelis darbo tempas, dideli ilgalaikiai fiziniai krūviai, ilgalaikė statinė kūno padėtis darbe ir didesnis darbo valandų skaičius, ilgas sėdėjimas prie kompiuterio ar televizoriaus, nėštumas, viso kūno vibracija ir daugelis kitų priežasčių.

Kaip apsisaugoti nuo galimų nugaros skausmų, kaip judėti jiems esant:

  • Esant ūmiems ir intensyviems skausmams reikia vengti didelio fizinio krūvio. Rekomenduojama ilsėtis apie 48 valandas po to, kai pajutote aštrų nugaros skausmą. Jei skausmas nėra intensyvus, laipsniškai galite didinti fizinę veiklą. Būtina vengti staigių judesių.
  • Kiekvieną dieną pradėkite specialia mankšta, skirta stuburui. Turėkite įprotį bent 30 minučių kasdien skirti specialiai mankštai, lankstumo ir tempimo pratimams.
  • Nuolat avėkite patogią avalynę. Tai avalynė su neaukštu kulnu, minkštu ar amortizuojančiu padu, nedeformuojanti pėdos.
  • Taisyklingai kelkite daiktus. Prieš keldami sunkų daiktą sulenkite kojas per kelių ir klubų sąnarius ir jokiu būdu nekelkite tiesiomis kojomis.
  • Sėdėkite patogiai ir taisyklingai, kartkartėmis keisdami kūno padėtį. Nesikūprinkite ir nesilenkite pirmyn, nesėdėkite pasisukęs.
  • Stovėkite išradingai judėdami. Vieną koją padėkite ant žemos taburetės ar kito žemo daikto, kai pajusite nuovargį ar įtampą, pakeiskite kojų padėtį.
  • Koreguokite kūno padėtį, kai vairuojate.
  • Pasirinkite patogiausią padėtį miegant.
  • Ir neskubėkite gerti vaistų nuo skausmo.

Parengta pagal Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro pateiktą informaciją.

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Ingrida Jokubauskė

 

Random Posts