MAUDYMOSI SEZONAS PRASIDEDA – SAUGOKIME SAVO IR KITŲ GYVYBES!

Lietuvoje prasidėjo gražusis vasaros metas. Jo sulaukiame kasmet, ir visada jis yra be galo džiugus, kupinas šviesos. Turėjome nemažai šiltų ar net karštų dienų, tad vasaron įžengėme ne šiaip sau. Staiga sušilo ežerų vanduo, ir, nors dar ne atostogų metas, radę laisvą valandėlę skubame maudytis.

Skendimai yra dominuojanti, tačiau išvengtina visuomenės sveikatos problema. Niekada negalite numatyti, kuris žingsnis bus lemiamas ir ar išgelbės jūsų ar artimojo gyvybę – kol tai neįvyko. Todėl Akmenės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai pataria įsidėmėti ir laikytis būtinųjų gyvybes saugančių įgūdžių, nes tai padės užtikrinti jūsų ir artimųjų saugumą būnant vandenyje ir šalia vandens.

GYVYBES SAUGANTYS BŪTINIEJI ĮGŪDŽIAI

Išmokite ir mokinkite vaikus plaukti

  • Vaikų skendimų tikimybė yra 8 kartus didesnė, kurie nemoka plaukti arba kai vaikus prižiūrintys asmenys nemoka plaukti.

Nenutrūkstama, įdėmi priežiūra

Ikimokyklinio amžiaus vaikai skęsta greitai ir tyliai (gali nuskęsti per 30 sekundžių 5-8 cm gylio vandenyje), todėl:

  • Nepalikite vaikų be priežiūros nė minutei – prižiūrėti, tai reiškia visą dėmesį sutelkti tik į vaiką: neskaitykite, nežaiskite stalo žaidimų, nekalbėkite telefonu, neužsiimkite kita, atitraukiančia dėmesį veikla.
  • Nepalikite mažų vaikų bendraamžių ar paauglių priežiūrai – juos turi prižiūrėti suaugusieji.
  • Būkite taip arti vaiko, kad kiekvieną minutę galėtumėte jį pasiekti ranka.
  • Jei jūsų vaikas yra vandenyje, jūs turite būti taip pat vandenyje.
  • Suburkite tėvų ar kitų asmenų priežiūros grupes, galinčias prižiūrėti vaikus maudymosi metu.

Maudymosi vietovės pasirinkimas

  • Maudykitės žinomose ir saugiose vietovėse.
  • Prieš maudantis patikrinkite dugną ar jis nėra užterštas stiklo šukėmis, nuolaužomis, ir pan., ar nėra duobių.
  • Nesimaudykite, jei vanduo neįprastos spalvos ar prisipildęs nuolaužų ir pan.

Nevartokite svaigiųjų gėrimų

  • Nevartokite svaigiųjų gėrimų prieš rengiantis maudytis, maudymosi ar vandens pramogų metu, prižiūrint vaikus esančius šalia vandens. Mokykite paauglius, jog vartoti alkoholį pramogaujant šalia vandens ir ne tik yra pavojinga.

Dėvėkite gelbėjimosi liemenę

  • Jei jūs ar jūsų artimieji nemokate ar silpnai mokate plaukti, dėvėkite gelbėjimosi liemenę. Tai nėra nieko nepatogaus ar gėdingo.
  • Mažiems vaikams maudantis būtina uždėti gelbėjimosi liemenes. Pripučiami „ratai“, „rankovės“ yra tik žaislai, o ne gelbėjimosi priemonės.

Išmokite atlikti pradinį gaivinimą

  • Vaikams ir suaugusiems būtina išmokti ir reguliariai atnaujinti šiuos įgūdžius. Tai gali padėti išgelbėti nukentėjusiojo gyvybę, kol atvyks specializuota pagalba.

Gaivinimo ABC

A – atverkite kelią orui. Paguldykite ant nugaros, švelniai atloškite nukentėjusiojo galvą ranka ant kaktos, pražiodykite keldami žandikaulį. Patikrinkite, ar kvėpuoja – juda krūtinė, girdimas ir juntamas kvėpavimas pridėjus skruostą. Tam reikia iki 10 sekundžių. Jei burna sužalota, reikia gaivinti per nosį.

B – užtikrinkite kvėpavimą. Apžiokite burną, kad neliktų tarpų, ir užspauskite nosį. Įpūskite oro žiūrėdami, ar pakyla krūtinė. Jei pakyla, dar kartą įpūskite. Jei nekyla, pakartokite A procedūrą. Per minutę reikia įpūsti 20 kartų. Jei dar kartą atlikus A procedūrą nepavyksta įpūsti oro, gaivinkite taip, lyg kvėpavimo takuose būtų svetimkūnis.

C – užtikrinkite kraujotaką. Atlikę du veiksmingus įpūtimus įvertinkite nukentėjusiojo kraujotaką čiuopdami pulsą jo kakle, žaste, kirkšnyje, bandykite išgirsti širdies darbą. Jei nukentėjusiojo širdis plaka 60 (vaikų nuo 75-80) ir daugiau kartų per minutę, išorinio širdies masažo nereikia. Kitu atveju pradedamas išorinis širdies masažas: delnai vienas ant kito dedami ant krūtinkaulio tarp spenelių, rankos per alkūnes laikomos ištiestos, paspaudimai greiti, 2 cm gylio, atliekami ne rankų jėga, o kūno. Atlikite apie 100 paspaudimų per minutę. Gaivinama tol, kol nukentėjusysis atsigaus ar atvyks greitoji medicinos pagalba.

Kviečiame visus norinčius sužinoti, išmokti, prisiminti ir praktiškai išbandyti pradinio gaivinimo principus, š. m. birželio 23 dieną, 14 val. atvykti į Akmenės rajono savivaldybės VSB, adresu; V. Kudirkos g. 27, Naujoji Akmenė.

Ir dar kai kas

  • Nesimaudykite pervargę, persikaitinę saulėje.
  • Dėvėkite kepurę, akinius nuo saulės, kitus lengvus, orą praleidžiančius drabužius. Naudokite apsauginį kremą nuo saulės.
  • Nepamirškite gerti daug skysčių, siekiant išvengti dehidratacijos.
  • Stebėkite save maudantis vėsiame vandenyje. Jei jaučiate, jog kūnas pradeda drebėti, spazmuoja raumenis, tuomet lipkite iš vandens, nes gali išsivystyti hipotermija (kūno atšalimas, nukritus kūno temperatūrai).

SAUGOKIME SAVE IR KITUS! LINKIME JUMS SAUGIOS VASAROS!

Parengė: Justina Kazickaitė visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė, panaudojant kitų šaltinių medžiagą

Random Posts