MANKŠTA DARBO VIETOJE – PAPRASTA IR NAUDINGA

 

Šiandieninėje visuomenėje žmonių gyvenimo būdą galima dažniau apibūdinti kaip pasyvų, sėdimą, o ne kaip fiziškai aktyvų. Moksliniai tyrimai rodo, kad ilgas sėdėjimas yra rizikos veiksnys, kuris padidina diabeto, nutukimo, venų trombozės, širdies ir kraujagyslių ligų bei mirtingumo riziką. Teigiama, kad vidutiniškai žmogus 50-70 proc. praleidžia sėdėdamas.

Ilgai trunkantis sėdėjimas prie kompiuterio kartu su netinkama darbo vietos ergonomika yra viena pagrindinių priežasčių, lemiančių kaulų ir raumenų sistemos skausmų atsiradimą. Ilgalaikės statinės padėtys, prisitaikymas prie nepatogios laikysenos didina raiščių, kaulų ir raumenų sistemos minkštųjų audinių apkrovas. Todėl nenuostabu, kad darbuotojai, kurie didžiąją savo darbo dienos dalį praleidžia sėdėdami, pajunta nugaros, kaklo bei pečių skausmus. Ilgalaikis arba netaisyklingas sėdėjimas keičia įprastą stuburo linkių formą, pertempia nugaros raumenis ir didina spaudimą stuburui.

Nė vienas jau nebesiginčija, kad pertraukėlės darbe yra būtinos. Vis labiau linkstama prie nuomonės, kad dažnos trumpos pertraukos veiksmingesnės nei viena ilga. Darbo metu poilsis yra svarbus veiksnys, kuris padeda išlaikyti bei pagerinti darbuotojų gerą savijautą ir sveikatą. Pailsėjus gerėja susikaupimas atliekant užduotis. Pagal Lietuvos higienos normas, nepertraukimai dirbti prie kompiuterio galima ne ilgiau nei 1 val., o dirbantiems prie kompiuterio per 1 val. priklauso 5 min poilsio pertraukėlė. Jos metu reikėtų atlikti nuovargį ir raumenų įtampą mažinančius fizinius pratimus.

Norint paskatinti dirbančius žmones efektyviau išnaudoti poilsio pertraukėles, siūlome išbandyti „Judam kartu“ treniruotę nepakilus nuo darbo vietos.

https://www.youtube.com/watch?v=OcVoADhmRD4

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Ingrida Jokubauskė

Random Posts