LAPKRIČIO 12-OJI – PASAULINĖ PLAUČIŲ UŽDEGIMO DIENA

Plaučių uždegimą (pneumoniją) – gali sukelti virusai, bakterijos ir grybeliai. Dažniausiai plaučių uždegimą sukelia pneumokokinės infekcijos sukėlėjas (Streptoccocus pneumoniae) ir Haemophilus influenzae B tipo (Hib) bakterijos. Sukėlėjai plinta įvairiais būdais, tačiau dažniausiai galima užsikrėsti nuo sergančio čiaudinčio ar kosinčio asmens (oro lašeliniu keliu).
Plaučių uždegimui būdinga:

  • staigi pradžia,
  • aukšta temperatūra,
  • šaltkrėtys,
  • kosulys, skrepliavimas,
  • kartais atsikosėjimas krauju,
  • krūtinės skausmas,
  • dusulys.

Pasitaiko, kad plaučių uždegimas prasideda netipine forma. Jai būdinga laipsniška ligos pradžia, nesunki eiga, sausas kosulys, galvos ir raumenų skausmas. Sunkaus plaučių uždegimo atveju gali išryškėti kvėpavimo nepakankamumas, organizmo intoksikacijos požymiai (pykinimas, vėmimas, galvos svaigimas), sutrikti sąmonė.
Vyresnio amžiaus pacientų plaučių uždegimo simptomai gali būti silpnesni – temperatūra gali nepakilti arba pakilti tik truputį. Vyresnius pacientus gali kankinti kosulys be skreplių. Kartais pagrindinis plaučių uždegimo simptomas būna pakitusi psichinė būklė – ligoniai būna sumišę, sunkiau orientuojasi aplinkoje.
Plaučių uždegimas ypatingai pavojingas kūdikiams ir vaikams iki 5 metų, jei mažylis rėkia, neturi apetito, sausai kosėja, yra išbalęs, vangus, nenori žaisti, tuomet reikėtų kuo skubiau apsilankyti pas šeimos gydytoją.
Akmenės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai primena, kad nuo kai kurių infekcijų, sukeliančių plaučių uždegimą, galima apsisaugoti skiepijantis. Skiepai ypatingai rekomenduojami kūdikiams ir vaikams iki 5 metų amžiaus, asmenims priklausantiems rizikos grupėms – sergantiems onkologinėmis, kvėpavimo organų, lėtinėmis ligomis, cukriniu diabetu ir kt.  Taip pat svarbu neužmiršti nespecifinių apsaugos priemonių, tokių kaip:

  • vengti kontakto su sergančiu asmeniu;
  • kosint ir čiaudint užsidengti burną;
  • nedelsiant išmesti panaudotas vienkartines nosinaites;
  • dažnai plauti rankas.

Būkite sveiki.

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė
Skaistė Norvaišienė

Random Posts

Parašykite komentarą