KAIP SUFORMUOTI TEISINGUS VAIKŲ MITYBOS ĮPROČIUS?

Nuo mažų dienų vaikai mokomi skaičiuoti, rašyti, skaityti, vėliau – Pitagoro ir kitų teoremų, tačiau pamirštama kalbėti apie itin mūsų sveikatai ir savijautai didelę įtaką darantį maistą. Kaip ir nuo ko pradėti žaismingai mokyti vaikus pagrindinių sveikos mitybos taisyklių, pataria pirmosios Lietuvoje edukacinės sveikatai palankios mitybos knygutės „Brokoliukas“ autorė, mitybos specialistė Raminta Bogušienė.

Vaikai iš tėvų perima ne tik elgsenos modelį, bet ir mitybos įpročius. Ką valgome mes, tą valgo ir vaikai. Augindama vaikus, vesdama edukacijas apie mitybą Lietuvos ugdymo įstaigose R. Bogušienė suprato, kad vaikams būtina edukacinė medžiaga, kuri įtraukia ne tik vaikus, bet ir juos supančius suaugusiuosius.

Atsisakykime menkaverčių maisto produktų, kuriuose daug cukraus, druskos, iš dalies ir visiškai hidrintų, rafinuotų riebalų, mažai skaidulinių medžiagų. Kasdieninėje mityboje atsisakykime kepto, gruzdinto, rūkyto, pervirto maisto. Tuomet pastebėsime, kaip gerėja visos šeimos sveikata. Kalbėkime su vaikais koks maistas palankus, o koks ne, rodykime pavyzdį ir vaikai valgys sveikai.

Norint vaiką atpratinti nuo menkaverčių desertų, būtina reguliariai tiekti šiltą maistą, kad vaikas būtų energingas. Kiekvieno valgymo metu vaikas turi gauti bent žiupsnelį šviežių daržovių ir vaisių. Taip pat baltymų iš šviežios mėsos, žuvies, kiaušinių, pieno produktų, ankštinių kultūrų. O pagrindinis energijos šaltinis – angliavandeniai. Taip pat yra būtinas mitybos vienodumas, o tai pasiekiama per kompleksinį mitybos įpročių didinimą į kurį turi būti įtraukta visa ugdymo įstaigos bendruomenė (vaikai, tėvai, personalas, virėjos). Pasak mitybos specialistės, būtent ankstyvoje vaikystėje suformuoti įpročiai lieka visam gyvenimui.

Ne draudimais, o sąmoningumo ugdymu galima pasiekti sveikatai palankių mitybos įpročių.

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Ingrida Jokubauskė

Random Posts