FIZINIS AKTYVUMAS SERGANT CUKRINIU DIABETU

Senoji Vilniaus architektûra.

Sergant cukriniu diabetu mankšta ir reguliarus fizinis aktyvumas yra naudingi, nes jie svarbūs gliukozės kiekio kraujyje kontrolei, reguliuoja svorį, mažina diabeto komplikacijų vystymąsi ir progresavimą. Fizinis aktyvumas sergant diabetu turėtų būti dienos režimo dalis.

Patarimai sportuojantiems: fizinį krūvį planuokite iš anksto – susileiskite insulino, pavalgykite ir po 1-2 val. mankštinkitės; prieš sportuodami visuomet pasitikrinkite gliukozės kiekį kraujyje; turėkite gliukozės tablečių arba vaisių sulčių; visada turėkite diabetu sergantį asmenį identifikuojantį ženklą; mankštą pradėkite iš lėto; jei įmanoma, atlikite pratimus kasdien tuo pačiu metu arba susidarykite maitinimosi ir vaistų gėrimo planą tomis dienomis, kai aktyvumas būna skirtingas; dėvėkite tinkamas natūralaus pluošto kojines ir patogią, orui pralaidžią avalynę.

Cukrinis diabetas ir mankšta. Mankšta – geras vaistas nuo visų ligų. Jei organizmas gauna daugiau energijos, nei sunaudoja, jos perteklius kaupiasi riebalų pavidalu. Vadinasi, kasdieninis judėjimas, vaikščiojimas, darbas sode, kopimas laiptais yra naudingi sveikatai.

Reguliaraus fizinio aktyvumo nauda akivaizdi:

  • Palankiai veikia nuotaiką;
  • Gerina ir greitina medžiagų apykaitą, todėl mažėja svoris;
  • Pagerina cukrinio diabeto kontrolę;
  • Gerina organizmo gebėjimą įsisavinti insuliną;
  • Reguliuoja cholesterolio kiekį organizme;
  • Stabilizuoja arterinį kraujo spaudimą;
  • Kai kuriais atvejais atsiranda galimybė sumažinti vaistų, vartojamų 2 tipo diabetui gydyti, dozę.

Visus fizinius krūvius aptarkite su gydytoju, nes kartais yra tam tikrų apribojimų, ko negalima daryti ar reikėtų daryti saikingai. Fizinį krūvį didinkite tik gydytojui leidus, derinkite fizinį aktyvumą su maistu ir insulinu.

Po mankštos:

  • Sekite glikemiją: iš karto po mankštos; praėjus 1-2 val. po mankštos; prieš einant miegoti; kitą dieną po fizinio krūvio dažniau pasitikrinkite gliukozės kiekį kraujyje dėl galimos hipoglikemijos.
  • Papildomai užkąskite.
  • Rūpestingai apžiūrėkite kojas ir nė vieno įbrėžimo nepalikite be dėmesio.

 

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Ingrida Jokubauskė

Random Posts