FIZINIS AKTYVUMAS NĖŠTUMO METU

 

Saikingas fizinis aktyvumas ir kasdienė gimnastika naudinga visą nėštumo periodą. Fizinis aktyvumas padeda išvengti nereikalingų kilogramų, stiprina raumenis ir palengvina gimdymą. Prieš pradedant mankštintis reikėtų pasikonsultuoti su gydytoju ir tik jam leidus pradėti sportuoti.

Iki šiol atlikti tyrimai rodo, kad fizinis aktyvumas padeda išlaikyti geresnę gyvenimo kokybę bei kūno įvaizdį nėščiosioms, padeda išvengti per didelio svorio prieaugio, sumažina nugaros ir dubens skausmus, šlapimo nelaikymo tikimybę, padeda išvengti depresijos nėštumo metu ir pogimdyviniu periodu. Mažėja tikimybė, jog nėštumas bus užbaigtas cezario pjūvio operacija ar gimdymas užsitęs. Be išvardintos naudos tinkamas fizinis krūvis pakelia nuotaiką, padeda geriau išsimiegoti, sumažina vidurių užkietėjimo bei kojų venų varikozės tikimybę.

Nėščiosioms rekomenduojama fizinė veikla:

  • Ėjimas – rekomenduojama vaikščioti kasdien vidutiniu ėjimo tempu (90-100 žingsniai/min greičiu)  1-2 valandas per 2-3 kartus. Patartina vaikščioti gryname ore, pajūriu, paežere, pušyno, parko ar miško keliukais. Ėjimui rinkitės patogią, geriausiai sportinę avalynę ir judesių nevaržančią aprangą.
  • Mankšta baseine – rekomenduojama pradėti mankštintis vandenyje nuo 19-21 nėštumo savaitės. 2-3 kartus per savaitę po 30-45 minutes. Būdama vandenyje nėščioji jaučia tik 1/10 dalį savo kūno svorio, todėl gali laisviau judėti ir patogiai jaustis atliekant pratimus.
  • Specialios mankštos sporto salėje – rekomenduojama pradėti mankštintis nuo 14-17  nėštumo savaitės. 2-3 kartus per savaitę po 30-45 minutes. Mankštos metu reiktų atlikti apšilimo, kvėpavimo, tempimo, pilvo, dubens, kojų, pečių ir rankų raumenis stiprinančius bei atsipalaidavimo pratimus.

Treniruočių intensyvumas taip pat turėtų atitikti moters fizinę būklę ir nėštumo trimestrą. Paprasčiausias būdas pasitikrinti ar nepersistengiate yra „kalbėjimo testas“, tai yra treniruotės intensyvumas turėtų būti toks, jog sugebėtumėte nepritrūkstant oro palaikyti pokalbį.

Požymiai rodantys, kad reikia nutraukti fizinį krūvį:

  • skausmai krūtinėje ar širdies „permušimų“ pojūtis,
  • dusulys,
  • skausmingi gimdos susitraukimai,
  • galvos svaigimas,
  • skausmas dubens kaulų ar nugaros srityje,
  • neįprastai didelis bendras silpnumas ar nuovargis,
  • gausios vandeningos išskyros (priešlaikinis vaisiaus vandenų tekėjimas).

Jei nėštumas yra sveikas, tuomet tikrai verta tęsti fizinius pratimus ir palaikyti gerą savijautą bei sveikatą nėštumo metu!

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Ingrida Jokubauskė

Random Posts