EUROPOS DEPRESIJOS DIENA

Spalio 1 – oji minima Europos depresijos diena, todėl Pasaulinė sveikatos organizacija (PSO) tvirtina, kad depresija užima ketvirtą vietą tarp visų ligų, sukeliančių didžiausią naštą ir prognozuoja, kad iki 2020 m. depresija bus labiausiai paplitusi liga pasaulyje. Būtent ji lems daugiausiai mirčių.

Depresija – tai įvairių vidinių ir išorinių priežasčių sąlygotas psichikos sutrikimų simptomų derinys, kurių pagrindas yra prislėgta nuotaika, malonumo jausmo praradimas  bei aktyvumo sumažėjimas. Žmogus susirgęs depresija, iš pradžių ima skųstis atsiradusia be aiškios priežasties liūdnoka nuotaika, išnykusiu noru dirbti ar kuo nors rūpintis, prastesniu miegu ar apetito stoka.

Vėliau nuotaika gali tapti visiškai prislėgta. Žmogus lėčiau kalba, mažiau juda, jį kankina nemiga, neturi apetito. Dažnai toks žmogus nebeturi noro kalbėti, ką nors veikti, nebedžiugina veikla, kuri anksčiau teikdavo malonumą. Jam labai sunku, liūdna, gyvenimas atrodo betikslis. Vargina kaltės, beviltiškumo jausmas, gali atsirasti mintys, jog gyventi neverta.

Depresija gali paversti žmogų ne tik pasyviai kenčiančiu, bet ir aktyviu, judriu, nerandančiu sau vietos, beprasmiškai besiblaškančiu savo mintyse ir veikloje. Tokį žmogų vargina ne tik niūri nuotaika, bet ir nerimas. Jiems sunku sutelkti dėmesį ir priimti sprendimus, jie linkę save kaltinti, bjaurėtis savimi, jaučiasi nevisaverčiais. Neretai žmonės skundžiasi įvairiais somatiniais (kūno) negalavimais: įvairios lokalizacijos skausmais, svorio netekimu, pykinimu, vėmimu, vidurių užkietėjimu arba viduriavimu, spaudimo jutimu krūtinėje, širdies veiklos sutrikimu. Depresija lyg užsimaskuoja, todėl ją gali diagnozuoti tiktai gydytojas.

Siekiant išvengti depresijos, visuomenės sveikatos specialistai pataria susidaryti planą, numatant kokį nors malonų užsiėmimą kiekvienai dienai. Stengtis kiek galima daugiau laiko skirti maloniai, džiuginančiai veiklai, planuoti ateitį. Svarbu būti užsiėmusiam, net kai nieko nesinori, nevengti žmonių, praleisti daugiau laiko su artimaisiais, draugais. Daugiau dėmesio skirkite mitybai ir fiziniam aktyvumui.

 

Random Posts

Parašykite komentarą