12 REKOMENDACIJŲ, KAIP SUMAŽINTI RIZIKĄ SUSIRGTI VĖŽIU

1. Nerūkykite. Nevartokite jokių tabako gaminių.
2. Pasiekite, kad jūsų namuose nebūtų rūkoma. Palaikykite nuostatą nerūkyti jūsų darbo vietoje.
3. Siekite, kad jūsų kūno svoris būtų normalus – palankus sveikatai.
4. Būkite fiziškai aktyvūs kiekvieną dieną. Ribokite laiką, kurį praleidžiate sėdėdami.
5. Maitinkitės sveikai:
• Valgykite daug viso grūdo produktų, ankštinių ir kitokių daržovių bei vaisių.
• Ribokite kaloringo maisto (turinčio daug cukraus ir riebalų) vartojimą, venkite saldžių gėrimų.
• Venkite apdorotos mėsos (rūkytų mėsos produktų, konservų ir pan.), ribokite raudonos mėsos ir sūraus maisto vartojimą.
6. Ribokite bet kokios rūšies alkoholio vartojimą. Siekiant išvengti vėžio geriausia jo nevartoti visai.
7. Venkite per ilgai būti saulėje, ypač nuo to saugokite vaikus. Naudokitės apsaugos nuo saulės priemonėmis. Nesinaudokite soliariumais.
8. Saugokitės vėžį sukeliančių medžiagų poveikio savo darbo vietoje vadovaudamiesi saugaus darbo instrukcijomis. Išsiaiškinkite, ar nesate veikiami natūraliai jūsų namuose susidarančios pernelyg didelės koncentracijos radono spinduliuotės. Imkitės priemonių jai sumažinti.
10. Kūdikio žindymas mažina motinos riziką susirgti vėžiu, ypač krūties. Jei tik galite, žindykite savo kūdikį. Pakaitinė hormonoterapija (PHT) didina tam tikrų formų vėžio riziką. Ribokite PHT vartojimą.
11. Suteikite galimybę savo vaikams dalyvauti skiepų programose:
• Hepatito B (naujagimiams)
• Žmogaus papilomos viruso (ŽPV) (mergaitėms)
12. Dalyvaukite atrankinės patikros programose dėl vėžio:
• Gimdos kaklelio vėžio (moterys)
• Krūties vėžio (moterys)
• Storosios žarnos vėžio (vyrai ir moterys)
• Priešinės liaukos (prostatos) vėžio (vyrai)

 

Nacionalinio vėžio instituto informacija

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Ingrida Jokubauskė

 

Random Posts